You are here: Home -  Moncler Winkel Knokke object herkenning categorisatie en redeneren 1

Moncler Winkel Knokke object herkenning categorisatie en redeneren 1

Moncler Winkel Knokke

Gelijkenis is een kernbegrip in de theorieën van object herkenning, categorisatie, en redeneren 1 u0026 nbsp; en u0026 nbsp; 2. Het wordt vaak opgevat als een geometrische afstand in een multidimensionale stimulus Moncler Jassen Online ruimte 3, 4 u0026 nbsp; en u0026 nbsp; 5. Uit onderzoek bij mensen heeft aangetoond dat gelijkenis oordelen omvatten meer dan een eenvoudige berekening afstand en meestal asymmetrisch wanneer stimuli verschillen factoren zoals prototypicality 6, 7, 8, Moncler Winkel Knokke 9, 10 u0026 nbsp; en u0026 nbsp; 11. Bijvoorbeeld, de meeste mensen beoordelen 99 meer vergelijkbare 100 100 99. Tot nu toe was het niet bekend of deze asymmetrie ook optreden bij niet-humane patiënten zijn. Deze studie laat zien asymmetrie in het patroon van fouten gemaakt door vier resusapen in een tijdelijke dezelfde / andere taak. Apen meestal waargenomen een kleiner verschil tussen twee verschillende stimuli wanneer de eerste stimulus in een proef was minder prototypische dan de tweede, net als wat werd eerder gevonden voor menselijke proefpersonen. Het patroon asymmetrieën verschilde apen en een controle onderzoek bleek dat dergelijke variabiliteit is voor gebruik bij mensen aanwezig. Wij stellen voor dat bekend neurofysiologische mechanismen [12] kan goed zijn voor de asymmetrie in de stimulus vergelijkingen van beide soorten. Zo kon schijnbaar complexe verschijnselen die optreden wanneer proefpersonen tarief stimulans gelijkenis zijn ook aanwezig in makaken 'gelijkenis oordelen en worden gebaseerd op relatief eenvoudige mechanismen.
0 Reacties


Spreek uw mening